tisdag 22 februari 2011

Allmosor från en alkis

Ludde: Mamma, vet du vlken min fulaste favoritfärg är ??? (rolig meninge, svaret var iallafall gul)

Hämtade barnen på dagis vid 12 efter ha spenderat några timmar med Nån.
Hämtade kidsen som idag var på ganska bra humör. Tog bussen ner på stan där ungarna härjade runt i snöhögen utanför Vallonen.
Utanför Domus så träffade vi på stans alkisar och den som hade minst tänder i fejset och som vinglade mest tyckte att mina barn skulle ha pengar till tuggummi och gav dom det.
Hmmmm..............snacka om att vi måste se trasiga uppgivna och fattiga ut ;)

Men tydligen så gör dom sånt. Har tydligen gjort i många många år. Men det verkar ligga nån typ av förbannelse över dom barnen som får pengar av alkisgubbarna, bara hoppas att mina barn är ett undantag.



*PUSS*

2 kommentarer:

Mig sa...

Ett fantastisk gest tycker jag.. bara för att man har en trasig själ behöver den inte vara ful - det finns ju något fint i de flesta människor.

anneli sa...

Ja verkligen, behöverjag ens nämna att jag blev först schockad, sen tårögd :D