onsdag 24 december 2008

Borde gjort detta för länge sen

http://www.barncancerfonden.se/1558

Gå in och lämna ett bidrag till cancerforskningen. "Melwins hjältar"
Skit i godispåsen, den där ölen på krogen mm och lägg en slant på nåt som verkligen betyder nåt. Det finns så att du kan betala genom ett sms, så enkelt. Va väntar du på, visa att du bryr dig. Julen handlar om att ge och va är väl bättre än att ge ett barn chansen till ett bättre liv.

Tänkte så mycket på den familjen då min lilla ludde ramlade och slog ögat så vi fick åka till lasarettet. Kände mig så hjälplös i den ändå kontrollerade situationen. Kände att jag kunde sitta med honom i mina armar så länge han hade behövde det. Tänk då att sitta med sitt lilla barn som drabbats av en tumör i hjärnan. Jag kan då inte säga att jag förstår hur det känns, knappast, men känslan av att man kan göra allt för sitt barn i en sårbar situation blev tydlig och hur mycket kraft det behövs för att vara stark och trygg inför sitt barn samtidigt som man är som mest sårbar själv. Sårbar och liten och otillräcklig.

Jag tänker på dom ofta och jag hoppas att ni ger ett bidrag. Det har jag gjort. Ett litet, men många bäckar små.....!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag säger ju det! Du är en människa med ett vackert stort hjärta! en kram till dig