onsdag 31 december 2008

Dags att summera 2008

oj, ja 2008 var en överraskning vill jag lova.

En härlig mix av allt, bra som dåligt.

Det här skrev jag i min FL blogg för precis ett år sedan inför 2008:
Stora planer har man som inför varje nytt år.

Man ska ju bli så där smal som man alltid velat bli, man ska bli snällare och mer odningssam, en bättre fru, bättre mamma, bättre vän.

Man avlägger nåt fånigt löfte som man har brutit inom två veckor. För vid nästa nyår är man oftast, liiite fetare och liiite elakare än året innan

Men det känns som om 2008 kan bli ett spännande år faktiskt, vet inte varför bara en känsla.




Ja spännande vart det vill jag lova.

Vet inte om jag har blivit elakare men definitivt inte fetare och det är ju toppen !!

Mer medveten har jag blivit och med det kommer en vilja och åsikter som är starkare än innan.



Det enda jag kan i stort sett tänka på när det kommer till mitt 2008 är skilsmässan av förklarliga skäl.

Jag på nåt vis förlorade en hel del men har nog vunnit mer.


Jag fölorade "familjen", min man som också var min bästa vän, den enda personen som jag kunde berätta allt för, jag förlorade möjligheten att varje dag få krama mina barn, jag förlorade "idyllen".




Men som sagt jag vann mer:
*Jag fick självförtroende,

*jag träffade människor som gav mig livet tillbaka och som lärde mig att jag är värd någonting,

*fantastiska möten som jag annars inte trott jag skulle få uppleva,

*jag fick min frihet,

*jag fick bevisa för mig själv att jag kan och är stark nog att gå igenom det som jag aldrig trodde att jag skulle klara av,

*jag fick reda på hur många det är som bryr sig och hur mycket godhjärtade och omtänksamma människor det finns.

*Jag har fått mindre tid med barnen men tiden består av högre kvalitet och ork,

*jag har blivit en bättre mamma. Även om det inte kan kompensera men jag har också lärt mig att göra det bästa av situationen. Jag kan ändå inte påverka den.


Övrigt då:

Ludde fyllde 3, Hugo blev 1år och jag 30. Och det händer mycket med oss allihopa. Ludde har blivit en stor kille med åskiter och ett tal som gör att han kan tydligt förklara vad det är han vill, känner och tycker och det är så härligt att se, han är numera en pojke och inget litet barn.

Hugo har gått från en liten parvel till ett barn :D som lär sig nya saker hela tiden. Det går så fort nu, och varje dag förvånas man över saker som man inte visste han han klarade av !!

Och 30 som sagt, kris eller inte jag känner att åldern smyger sig på, men tack vare det här året och förändringarna som skett så är nog 30 den bästa åldern jag har varit i.


2009

Jag hoppas på att få ett jobb eller att jag vinner sjukt mycket pengar. Inte för att pengar gör mig lyckligare men för att slippa den tungd som ligger på mig och stressen att hitta ett jobb.

Kärleken, ja vad säger man om den. Kommer den så kommer den. Det är inget mål jag har satt upp ialla fall, att jag ska bli kär 2009.

Men jag är inte främmande för den. Och vem vet kanske har det redan knoppats, får se om det blommar ut.
Spännande när man inte vet.

Hälsan hoppas jag fortsätter att bli bättre, träningen är ju mer en del av mitt liv och jag hoppas och tror att det fortsätter så. Vikten ska jag hålla och kanske gå ner lite till.

Vill att 2009 blir ett lyckligt år. Visst kommer det säkert att bli tufft många gånger oxå för jag tror nog inte kampen är över till 100% än men det är upp till mig hur jag hanterar det.
Kram på er alla och Gott Nytt År !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig ett underbart 2009!

Anonym sa...

Gott Nytt År Anneli!
Det förtjänar du och dina barn!!

Kram, Melinda

Anonym sa...

Jag önskar dig ett år fylld med kärlek, och allt vad där hör till....du är värd bara det bästa! Stora varma kramar från J