måndag 15 december 2008

Mamma, man får inte stå på bordet !!!

Oj va vi har busat, sprungit runt överallt, barnen har jagat mig och jag har flytt för livet, hoppat i soffan, kullerbyttor i sängen, sprungit på bordet, brottats, kittlas.
Men när jag hoppade från bordet till soffan sa Ludde till: "mamma, man får inte stå på bordet, du kan göra illa dig" *skämmigt*
Nej idag har vi inte haft några regler här hemma och det har varit skit kul.
Dom är helt färdiga nu, sitter så tyst och stilla på deras rum och leker med tåg.

Jag har passat på att plocka undan lite. Och så var jag innei köket och tittade på kylen och frysen. fy va trista dom var, tre kort och ett papper om friåkningstider. Jag vill ha massor med teckningar, kylskåpspoesi, magnetbokstäver mm.
Är trött på det stela "tjusiga" som vi hade tidgare, rostfria vitvaror som det inte skulle vara en massa grejjer på. Jag vill ha grejjer !! Jag vill att det ska synas att det bor barn här hemma.
Gärna en och annan snorkråka på oxå ;) (skojade)

Fint på ett rörigt och levande sätt, så vill jag ha min lägenhet. Vackert för att det inte är perfekt !!

Inga kommentarer: