onsdag 24 december 2008

Julafton 2008

En härlig julafton med mina barn.
Förmiddagen gick fort här hemma, duschade, gjorde mig iordning, sen var det bara att slå in julklapparna och bege mig av hem till mamma. SKulle till kyrkogården men kom på att jag glömt mammas julklapp så jag vart tvungen att vända om, sen blev det för stressigt.
P kom och lämnade barnen efter tolv, det var två trötta barn. Ludde ville sitta i knä och gosa, men sen blev det fart på dom. HUgo var inte still en sekund i vanlig ordning. Fick på dom finskjortorna men på Hugo varade renheten i 15 min sen var det choklad & mandarin över hela honom :D

Bus bus !!
Hugo beundrar den fina granen.

Ludde myser med moster Ninni (Elin)

Hugo i sin rena skjorta bara minuten innan den ändrade färg.
Blev ingen middagssömn för varken Ludde eller Hugo så framåt kvällskvisten efter tomten varit där och paketen öppnats så var det är ilsken Hugo som började protestera. Vi åkte hem, morfar kom och det blev lite mer paket öppning.
Många fina julklappar blev det. Tror att barnen blev jätte nöjda, favoritena var nog hockey tröjorna och tågen.
Kära mormor (mamma) gjorde ju bort sig lite när hon skulle vara tomte åt grannarna, hon klädde på sig hemma, utan mask stod hon där i hallen med tomtekläder på sig och Ludde böev sååå glad. TOMTEN !!!! TOMTEN !!!
Men den här tomten skulle då inte ge några julklappar till oss utan "hon" stack ??!!!! Och det var ju mormors ansikte i den där tomte dräkten. Mycket skumt.
Trodde det var kört. Trodde min lilla son skulle upptäcka redan vid 3 års ålder att tomten egentligen inte finns utan att tomten är mormor.
Men när "riktiga" tomten kom så flöt allt på. Förutom att tomten inte hörde nåt och sen att tomten glömde bort att han var tomten och sprang omkring och fotograferade och var kvar så länge tills vi var tvugna att sparka ut honom ;)
(nästan)
Min första jul som ensamstående mamma, utan en partner, men med en härlig familj som gjorde den här dagen helt fantastisk.
Tack, jag älskar er !!!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Passar på att ännu en gång önska god jul. Låter som att eran jul var underbar.

Kram

Anonym sa...

tomtemor var väldigt uppskattad hos grannen, var ju lite oväntat att hon hittat oss där liksom.