måndag 30 november 2009

blääääää

Shit vilken jävla dag idag alltså.
Känslorna svallar hit och dit, upp och ner, överallt och ingenstans.
Hela jag är i uppror.
Är ledsen över någonting som jag egentligen inte riktigt vet vad det handlar om.
Nervös, skakig, nära till tårar, huvudet snurrar och jag har liksom inget stabilt fotfäste.
Undrar om det är så här en knarkare känner sig när han inte fått sin dagliga dos ??
Alla ljud, är irritetande, JAG är irriterande, mina barn är irriterande, musiken på datorn är irriterande, TV:n är irriterande, mobilen......allt.
Ok, jag kan kanske framstå som en psykopat, och det irriterar mig oxå.
Att det sitter folk och läser om mig och mitt liv och jag bara: bla bla bla bla
Har inte riktigt fatta att folk läser den här bloggen, men nu råkar det ju vara några stycken.
Och det är läskigt när man går och handlar, fikar på vallonen och folk kan tänka "där sitter den där jävla psyk bruden".
Fan det är så att jag kanske skriver för mycket ibland. Känner det på mig, men orkar inte göra nåt åt det. Jag får skylla mig själv.
Men jag har mina upp och ner dagar, precis som alla andra. Bara det att jag är så jävla överdriven hela tiden. Förstorar upp allt och har ett behov av att skriva ner allt skit.
Men nu ska jag göra ett uppehåll i bloggen. det blir inte långt.
Men en vecka ska jag inte skriva ett skit.
Inget mobil inlägg, inga sena kvälls och känslo skrivningar. Inga bilder på kidsen eller ego bilder på mig.
En vecka !! Ses nästa måndag !!!!

4 kommentarer:

Melker sa...

Har man en inre eller yttre stress/press så är det inte konstigt att man reagerar. Man reagerar också bara på livet ibland trots att man inte har något "speciellt" att ta itu med. Du är bara en människa med sina fel och brister, men också med många positiva sidor - precis som vi andra.
Vill gärna skriva mer, men hinner inte just nu.
Kramar till dig Anneli!

PS. Det är de som _inte_ reagerar alls någon gång som känns lite skumma för mig. ;)

Marlene sa...

Men hallå Anneli, hur ska jag kunna fördriva min tid här på jobbet utan dina inlägg???

Jag vet vad du pratar om när det gäller ups and downs...Jag är där alltför ofta känns det som och det är sååå jobbigt när man är där, men du vet att du har dina vänner som ställer upp för dig och jag finns oxå här om du behöver prata.

Kramar

Anonym sa...

Ha en underbar bloggpaus, du kommer vara saknad under tiden.

Anonym sa...

Så finns FB om abstinensen blir för stor ;-) Eller mobilen - funkar bra den också!
Många kramar // Zasa