onsdag 25 november 2009

Mamma, du får vara Willy Wonka

"jag är han"
"Nej jag är han, du får vara den där andra"


Så går snacket här hemma. Mina killar ska hela tiden vara nån på TV, nån i en bok, nån på film. Lite gulligt är det faktiskt + att jag oxå får vara med ibland. "Mamma, du får vara Willy Wonka"
Filmen som går varmast i DVD spelaren just nu är Kalle och Chokladfabriken.

Tycker den är skit skum, men dom gillar den som fasen.
Kommer på när jag tittar på den att det faktiskt är självaste Johnny Depp som splear Willy Wonka. Han är brilliant !!!! Skit snyggkille som inte drar sig för at spela dom mest skumma, osmakliga och fulaste karaktärerna. Självsäker och skit dukitg. I LOVE HIM !!!



Idag gjorde jag nåt som jag inte vet var rätt eller fel. Ludde håller ju på att slåss, leker pang pang och skriker och ska vara "tuff" med bomber och skjuta och brottas och allt vad det nu kan vara.

Så jag visade bilder på folk som blivit slagna och förklarade för honom vad som händer om man slåss så som han leker och vad som händer om man blir skjuten.

Vet inte om han fattade men han tystnade och kanske blev han lite rädd. Inte minmening att skrämma honom men jag är såååå sjukt trött på att han beter sig som en gangster hela dagarna.

Och när HUgo blir likadan då måste jag göra nåt. Jag tycker INTE att det är OK, att en 4 åring och en 2 åring springer omkring och leker sånna lekar som dom gör.

Blir gaaaaalen.

Vad ska jag göra ??? Det är ju så jobbigt att gå omkring och irritera sig på dom hela tiden för att dom inte kan leka normalt. Dom är ju visserligen killar men måste allt handla om våld och sånt ???

Hur som helst så är dom det bästaste som finns. Mina vildingar, mina prinsar, mina hulliganer, mitt hjärtas erövrare.

1 kommentar:

Erika sa...

Aaaawwww. Kalle och choklad fabriken är en av mina absolut favoritfilmer med! Dina barn har underbar smak! <3 *KRAM* :)