söndag 22 november 2009

Musen är helad

Finns inget värre än en trög mus jävel. Men nu så är det på G igen :)

Sitter här och mår fortfarande inte riktigt 100 efter fredagens onödigt enorma fylla.
Skäms lite över den och mitt beteende............men jag har bett om ursäkt till den det berörde och jag hoppas att det är ok.

Ibland kan jag känna hur vissa saker inom mig är på väg att rinna över. Jag känner för att trotsa och bara göra precis det jag vill och säga saker jag vill men så finns ju den här mesen som inte vill göra det för att jag är så rädd att såra andra.

Och jag blir hellre sårad än sårar någon annan. Känslan av att ha sårat någon är nog den värsta man kan ha. Veta att man är skyldig till nån annans tårar (eller vad det nu kan vara).....nej ush......sånt pallar jag inte med. Då är det lättare att bara gråta själv och må dåligt själv.
På nåt vis och i vissa situationer är det ganska fegt att tänka så. Kan kanske ses som oegoistiskt när det på ett annat sätt är VÄLDIGT egoistiskt.
Som när det tex kommer till att fatta jobbiga beslut............så på nåt vis lägger jag över det i den andras händer med en risk att beslutet inte kommer att gynna mig och göra mig ledsen/upprörd/missnöjd, men samtidgt så får den personen ett "stort" lass att dra själv.

Nåt jag måste jobba på.........jag är medveten om det och ser det som en av mina sämre sidor.

Inga kommentarer: