måndag 23 november 2009

Jag älskar mitt liv idag

Som jag skrev tidigare så har den här dagen varit så himla bra bara. En sån dag som det egentligen inte hänt nåt jätte speciellt på men som ändå bara känns så där wooohoooooo och iiiiiiiiiiiii :)


Efter en härlig natt och sovmorgon så vaknade jag och började göra mig i ordning. Skickade ut några mess om nån ville möta mig på stan och fick napp. ANNA-LENA. Och jag blev sååå glad.
Det var så länge sen jag träffade henne och varje gång vi träffas så har vi så himla roligt.
Och så var det även denna gången.

Blev en stund på Vallonen, med skvaller, uppdateringar, prat om allt och inget, skratt och allvar.
Vi har ganska liknande händelser bakom oss och det är skönt med en person som verkligen VET vad man pratar om.

Sen åkte vi hem till henne, tittade på kort och fortsatte kacklandet.
Sen skulle hon hämta sin dotter på skolan och jag fick skjuts ner på stan för jag skulle till Arbetsförmedlingen kvart över två.

Fördrev tiden lite på stan tills det var dags.
Hann förälska mig en i skjorta/tunika på Canelli för
FEMHUNDRA KRONOR !!
*snyft*
Inget jag tyvär kommer att se på mig själv i spegeln här hemma inom den närmaste framtiden. Passar inte min plånbok alls :( Men jätte fin var den.

Sen var det dags för arbetsförmedlingen. Ush va jag ogillar det stället. Men idag gick det bra. Pratademed en jätte trevlig tjej och jag gick därifrån och var glad och på nåt vis lättad.

Även om det pratades om att flytta (ALDRIG), pendling tills Stockholm osv när det kommer till jobb, men det kändes ändå bra. Och jag kände att jag kunde prata med henne och vara ärlig och hon gav mig många bra idéer och nya tankesätt.
...........................

COOP

Sen var det bara att förbereda kylskåpet inför barnens ankomst.
Fyllde två kassar och det var TUNGT. Hoppades på att en buss skulle gå i hyfsad bra tid och att jag skulle slippa vänta på den. Men den hade gått för 4 min sen. *suck*

Men så kommer min räddning Anna åkandes och erbjuder mig skjuts hem. Åååå sånt gör mig så glad. Och det var jätte kul att höra vad hon hade att säga. iiiiiiii

Sen kom barnen. Mina underbara vildingar är äntligen hemma igen. Vi fick besök av Jennie, Fanny och Mathilda som tittade förbi och det var jätte roligt. Saknar Jennie jätte mycket !!! Vi var ju nästan grannar under mammaledigheten och träffades nästa varje dag.
När dom gick hem käkade vi lite kvällsmat och lekte med Lego. Ludde byggde små gubbar. Jag vart så rörd att han inte gjorde pistoler som han ALLTID brukar göra annars, (spelar ingen roll hurmycket jag förbjuder det)...så jag började tjura :) MES....jag säger ju det ;)


Nu ligger dom i sina sängar och jag känner hur jag älskar mitt liv idag.

2 kommentarer:

Daniel sa...

"Även om det pratades om att flytta (ALDRIG), pendling tills Stockholm osv när det kommer till jobb, men det kändes ändå bra."

Varför skulle inte flytt vara ett alternativ om det skulle innebära att få ett jobb? Är det inte logiskt att man faktiskt bor där jobben finns?

anneli sa...

För mig känns det mer logiskt att vara där mina barn bor, där min familj bor och där jag har mina vänner. Men alla tänker vi olika.

Jag ser det inte som någon fördel att pendla med barn fram och tillbaka mellan olika städer och förskolor.

Men det är nog inget jag behöver oroa mig för heller. Jag har ju ingen speciell utbildning eller kunskap som skulle få en arbetsgivare att anställa just MIG. Det finns flera tusen av "mig".