söndag 22 november 2009

Jag är en beroende människa

Vet inte om det finns nån typ av mall för personer som är i riskgruppen att bli beroende av det ena eller det andra.
Har ju beroendebeteende i familjen.........kan det ärvas och måste det handla om samma saker ??
SJälv så tror jag att jag har ganska lätt att falla för ett beroende. Är det inte cola light, så är det godis, är det inte godis är det mat, är det inte mat så är det sex, är det inte sex så är det nåt annat närhet/bekräftelse mm.
Jag är aldrig lagom när det kommer till saker och ting. Anti eller beroende. Thats me !!

Jag gick och tänkte på det när jag gick hem från gymet. Jag är verkligen en sån människa. Jag ska aldrig prova droger för jag hade åkt dit direkt. (eller ja vem vet,? men varför chansa)

Just nu är jag lite rädd för mig själv.........:)

Det är om nån spärr har försvunnit och jag vet inte vart jag ska ta vägen.......iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Men samtidigt som det känns läskigt är det fan en skön känsla att vilja ha nåt SÅ sjukt mycket.
Men frustrerande om man inte får det.

*KRAM*

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det sägs att det finns en beroendegen som är ärftlig som att till exempel barn till alkoholister löper större risk att själva bli alkoholister men även någon som missbrukat å blir "ren" övergår lätt till ett annat beroende!
Så det är inte själva grejen som missbrukas som missbrukaren är ute efter utan det finns genetiskt att "något" ska missbrukas!

Hängde du med?

Kak sa...

Känner igen mig mycket, jag är också en typisk missbrukarperson, och jag vet flera andra med samma typ av dna-stegar. Jag tror dock inte att det bara är dåligt att vara en beroendeperson! Om man är medveten om sina svagheter kan man styra in sig på att bli "beroende" av bra saker.

Det gäller bara att inte bli manisk och börja med överdrivna beteenden som att äta fyrtio kiwisar om dagen, föra in varenda krona man spenderar i avancerade diagram eller att räkna vartenda steg man tar! : )

Petra Lundgren sa...

Hej Anneli!
Har skumläst din blogg. Vilka fina barn du har!! Om du söker på medberoende så kommer du säkert känna igen dig. Det gjorde både jag och min syster.

//Petra Lundgren (tidigare Gustafsson)