söndag 29 november 2009

Vilken roll ska jag ta

Dilemma.
Har blivit lovad barnen på julafton av deras pappa för ett tag sen. Jag blev sååå himla glad. Hade dom bara halva julafton förra året, hade en ensam förmiddag utan vildingar och dte var skit tungt. Fick dom mitt på dagen och firade då med mamma och syrrorna medans han åkte till sina systrar och deras familjer. I år har vi plannerat att fira med pappa och Anna och allt är klart.

Sen idag får jag höra att han gärna vill ha dom för det är tydligen hans tur i år att fira med hans familj.

Ska jag vara den som går med på allt som vanligt? För jag hade ju barnen hos min mamma förra julafton, men har ändå bestämt efter det som har sagts hur vi ska fira i år. Och alla ser ju fram emot det så klart.
SKa jag lämna över barnen iår för att vara snäll, eller ska jag tänka på mig själv?? Barnen har det ju bra var som helst så det handlar ju inte om vart dom har det bäst.

Nu är det egotänk.

Suck, ska jag bli "boven/egobitchen" den besvärliga och orättvisa eller ska jag vara den där "perfekta ex frun" som säger ja till allt för att slippa trampa någon på tårna.
Jag förstår honom....absolut, hade situationen varit omvänd hade ju jag velat haft barnen iår. Men frågan är om han förstår mig ???

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska säga att du vill/ska ha barnen i år på julafton. Har ni bestämt det så har ni ju. Varför ska du alltid ge dig, jag tycker det verkar så på dina inlägg. Ställ inte hela tiden upp för honom. Han kan ju ha dem på juldagen, då kan han väl fira med sin familj?

Kak sa...

Egotänk är bra! Om inte du ser till dina behov, vem ska då göra det? Gud vad jag låter pretentiös jämt, men vad tusan, jag har ju rätt! : )

Anonym sa...

Jag håller med ovanstående!!! Va fan, stå på dig!! Var för fan inte snäll, det har du varit tillräckligt, det är ju bara att se vem som sitter i skiten och vem som har så pass mycket att man kan åka utomlands... HELVETE!!!! Låt julafton blir en mysdag för dig och barnen. Hur tror du det blir nästa år då... tror du att han skulle komma ihåg att du är snäll då... Lycka till

Anonym sa...

Anneli, vill du att dina barn ska se dig som en dörrmatta?

Klart karln frågar dig, för han är ju hyfsat säker på att du kommer ge dig. För var det inte alltid så. Och varför är du en "ego/bitch" för att du tycker ni ska följa det som gjorts upp?
Vem har varit ego i denna skilsmässa? Har du det hyfsat ställt? Oroar du sig över pengar jämt? Eller är det du som köper dyra miljonvillor och tar långa utlandssemestrar?

Och nästa jul då, blir det på hans villkor igen då? bara för att du är rädd för vad han ska tycka? Släpp taget om hans åsikter, dom är inte viktiga. Eller ja, dom är viktiga om barnen, men vad han möjligtvis tänker om dig ligger på samma hylla som det katten skiter ut.

Anonym sa...

Åh vilket jäkla dilemma. Been there done that! Jag skulle nog tyckt det var ok att han hade barnen när han skulle fira med sin familj. Men då ska ni göra klart att nästa jul så är det din din din! Men! Varför gör ni inte bara så att barnen är med dig på julaftonsmorron och åker till honom efter lunch eller nåt. När de blir större kommer de säkert ändå vilja träffa er båda på självaste julafton så lika bäst att skapa en rutin redan nu. Är ju ganska enkelt när ni bor i samma stad. Vi har delat upp så att en får äran att vara med M på jul och en på nyår, varannat år. Det gör att varannat år är julen skit... Men men! Kram Veronica L

Anonym sa...

Var det bestämt att du skulle ha dem på julafton tycker inte jag att du ska behöva ändra dig nu för att han kommit på andra tankar. Det är lätt att vara för snäll och ge med sig, men stå på dig du! Inte bara han som ska bestämma.

Jenny.E. sa...

Väldigt många anonyma som har en åsikt. Men skit samm ai det, de har ju rätt. Sagt är sagt, och som någon annan skrev - vill du att barnen ska se dig som en dörrmatta eller någon som står på sig? Har ni sagt att du ska ha barnen så är det så. Det jag möjligen skulle säga, är att säga att han får ha dem hela julafton nästa år, om du har dem hela julafton i år.