söndag 14 november 2010

Dagen som gått

Grabbarna är inne i duschen och jag passar på att summera en av dom mest händelselösa dagarna i mitt liv.
Vi hade en rejäl sovmorgon......Hugo vaknade halv tio !!!!



Vi käkade lite frukost, min mens hoppade igång och till min stora fasa hade jag inga tamponger hemma förutom ett paket minisar.......men hallåååååå !!! eh....nej verkligen inte !! Dom ramlar ju ut utan att man ens märker det.




Barnen ville INTE gå ut........VÄGRADE följa med mig till affären. Vi kan väl stanna här själva mamma.
Tanken slog mig.....det tar ju 10 min på cykel fram och tillbaka.
Men mycket kan hända på 10 min. SÅ den tanken försvann lika fort som den kom upp
Smsade en granne i ren desperation........han kunde tyvär inte men hade jag frågat lite tidigare så hade han ställt upp. och det är skönt att veta ifall det skulle krisa sig rejält nån dag.
Det var faktiskt barnens förslag oxå. Men mamma, skaffa en barnvakt då.
Och så gav dom namnförslag. hahaha ganska roligt ändå.


Jag mutade barnen sen gick det bra.
Ner till jobbet handlade tamponger och kom med ett förslag till mina chefer att dom skulle ha öppet till 23 på julafton och att jag kan jobba heeeeela dagen. GRATIS till och med.
Annars blir det Anneli med en vinpava efter kl 14 på julafton !!


Eftermidagen har varit så sjukt lugn. "Nån" tittade ner på en kopp kaffe och satt och pratade en stund för hans "kille" skulle iväg på nåt. Trevligt trevligt var det iallafall.
Skön avslappnad stämningen och inget annat.
Barnen reagerade inte ens...dom är så vana att kompisar kommer och går här hemma och det är precis så jag vill att det ska vara. DOm ska inte reagera på nya människor, dom ska välkomna dom och bara ta det för vad det är. Nytt folk att lära känna. Vill att mina barn ska bli sociala varelser.

Vi hyrde en film när vi var iväg och handlade oxå.
Draktränaren.
Å vilken bra film !!
Rekommenderar den till alla.
Visst smaken är som baken, men jag och grabbarna gillade den hur mycket som helst.

För övrigt har det tejpats överallt. Vi har gjort armband, lagt pussel, lagat mat och ja det är typ det.

För att ha varit en händelsefattig dag så har vi hunnit med en del :)

Inga kommentarer: