söndag 16 januari 2011

Det är bara jag

Ja, det är bara jag.
Det är bara jag som kan bestämma hur mitt liv ska se ut, vilka beslut som ska tas och hur jag ska leva.
Visst finns det olika yttre aspekter som kan påverka, men i slutändan är det JAG.
Jag som väljer mina reaktioner och handlingar.


Jag är bara jag, jag gör inte alltid rätt, men jag gör inte alltid fel heller. 
Jag gör inget av elakhet, men visst kan jag tabba mig ibland.
Jag är bara jag och det är nog en sökare, en beroendemänniska med alldeles för mycket känslor i kroppen.
Men det är ok, jag har lärt mig att leva med vissa delar av mig själv.
Andra jobba jag på.
Jag är inte ute efter att bli perfekt. Jag är bara jag, och det är inte det bästa alltid, men inte heller det sämsta.
Den som väljer mig som vän, flickvän eller vad det nu kan vara, får mig med alla mina sidor.
Ingen är perfekt.

Jag är bara jag
Du är bara du

Är du min vän så har jag valt dig för att du är som du är och jag accepterar dig och respekterar dig.
JAG kan inte ändra någon annan än mig själv.

*PUSS*





Inga kommentarer: