fredag 25 september 2009

25e sept-09

Idag har jag gjort en massa saker.


Fick meddelande från barnens pappa att Ludde hade 4 års kontrollen idag...ooooo det får man ju inte missa för allt i världen. Så jag gick och mötte upp dom vid lasarettet. och JAg fick följa med in, den andra stannade kvar där ute i väntrummet med mini.
Jag hade aldrig klarat av att missa det.

Måste se och måste vara med på ALLT.

Och Ludde var sååå duktig.

Gjorde allt som han skulle utan att protestera det minsta.



Synen på ena ögat var inte klockren så med tanke på att både jag och hans pappa har glasögon så skulle hon skicka en remiss för att kolla upp det nogare.


Men allt annat gick hur bra som helst.

Sen åkte dom iväg och jag gick ner på stan där jag gjorde sällskap med snyggo och snyggo (Paulina och Jennifer) Jävla gener i den där familjen alltså. Inte en jävel är ful nånstans......orättvist !!!



Skit samma, vi flottade på Kina och pratade skit.


Sen ut på stans gator för att köpa en överraskning till Ludde för att han skötte sig så bra på kontrollen. Det blev Lera, pärlor att göra halsband av och pärlplattor.


Lugnt pyssel för att varva ner när det låter som värst. Och dom gillade överraskningen.

Träffade pappa, eller rättare sagt tvingade ner pappa på stan för en snabb fika på vallonen, sen till coop, handla lite mat.


Hem, barnen kom !! Pyssel, mys och lek.Var uppe på vinden och ämtade ner lite vinterkläder. Hittade gamla mössor som jag vart tvungen att prova.


Uppe på vinden hände det nåt: Ludde blev hårdrockare.
"hårdrock, hårdrock, hårdrock", skrek han....jag fattade NADA...va hände liksom ??!!
Aja, ok.....in på datan......you tube.......Iron Maiden.....svarta kläder.

Nu kör vi !!!!!



Hugo var lättsövd idag och Ludde och jag hade en egen mys stund efter att Hugo somnat. Lite chips och godis, hade hyrt en film åt oss oxå "Den magiska leksaksaffären" tror jag den hette.

Så sitter vi där i soffan och kurar under täcket och han bara tok gosar "det här är våran stund mamma, din och min kväll, din och min dag. Jag älskar dig"
Åååååååååååååå han är sååååå goooo !!!!!




Underbara dag !!!

Ja så vart man ju skild till slut oxå ;)

Inga kommentarer: