onsdag 30 september 2009

Sitter och väntar på petra


Sitter och väntar på petra och funderar lite på den här stan jag bor i. Det kommer alltid att finnas a-lagare, det kommer alltid att finnas 18 åringar som åker omkring i sin första volvo och spelar hög musik, gamlingar med rullatorer, det kommer alltid finnas några som vill sticka ut ur mängden, det finns dom som bara smälter in, det kommer alltid finnas nyblivna föräldrar/mammor som fikar tillsammans, som går med sina nya barnvagnar och jag bara känner hur bra jag mår har i fagersta. Hur mycket jag tycker om den här staden. Minns att jag hade en svart top på mig på krogen en gång som jag skickat efter själv, där det stod: STOLT FAGERSTABO på. Har aldrig blivit bjuden på så mycket drinkar, och fått så mycket komplimanger som då. Så jag vet att jag inte är ensam om att älska fagersta, som det har varit och som det alltid kommer att vara. :*

4 kommentarer:

Kak sa...

Jag skickar alla mina tummar upp! Man ska vara stolt över att bo i Fagersta, för varför ska man annars bo här?

Jag kan bli så TRÖTT på allt förtal om småstäder. Alla känner inte alla, alla ligger inte med alla, SÅ mycket rykten går det inte (eller är jag apan i "alla känner apan, apan känner ingen"?)!

Näe, hela stan kryllar faktiskt av en massa smarta, engagerade och härligt positiva människor! Nästan ingenting saknas (skulle vara messmör natur då), allting är nära och vi bryr oss om varandra!

Hille sa...

Å fy fan!
;p

Hille sa...

Alltså Kak, du har så rätt! Men ibland undrar jag över det där med apan... För jag känner inte heller alla och får aldrig höra nåt skvaller. Men jag vet inte om nån känner igen mig heller :-D

Hille sa...

Jag misstänker också att det kan bero på att jag i princip är eremit. ;)