måndag 21 september 2009

Hur blir det om jag gör så här ??


Hur kommer allt att bli

Hur kommer mitt liv att påverkas

Hur kommer andras liv att påverkas

Hur kommer andra att reagera

Hur vet jag om det är rätt eller fel

Kommer jag att bli lycklig

Kommer jag att såra nån

Kommer jag att bli sårad


SÅ himla många frågor som är så svåra att besvara innan man står där med facit i hand.

Det som händer det händer.

Det kan handla om att tacka ja till nåt man är rädd för, säga NEJ till nåt man känner att man inte mår bra av.

Man tänker så mycket på allt som kan ske.


Men jag tror att man ska lita på sin egen magkänsla. Den har så ofta rätt.

När du känner att "detta funkar inte" "det är inte så här det ska vara" "det här vill jag göra" "det här mår jag bra av" osv så är det precis SÅ det är.

Ingen kan komma och säga nåt annat.

Och sen är det upp till dig själv hur länge du vill gå omkring med oro och ängslan i kroppen, nervositet, eller vad det nu kan vara.


Kämpa för det DU vill.

Allt som sker har en mening, jag tror så himla mycket på det. Alla möten, allt som händer det händer för att vi ska lära oss nåt av det. Vi kanske inte fattar det på en gång, men med lite distans och friheten att få tänka själv så blir allt så självklart till slut.


Det som har skett det har skett för att just DÅ var det meningen. Det som skett leder fram till den personen du är, och ditt sätt att se på saker formar dig, och bara DU kan påverka det.

Det som kan ses som en förlust just NU kommer du kanske att se tillbaka på som den största vinsten i ditt liv.


Men tänk om man visste allt. Om man visste vilka vägar man ska gå, vilka frågor man ska svara ja på och vilka människor man kan lita på...........................!! Ve enkelt allt vore. Men har man verkligen lärt sig nåt genom att titta i facit........absolut inte.


Idag är jag såååå otroligt tacksam över mitt liv. Det kommer aldrig att bli perfekt, men jag vill inte ha det så heller. Jag vill leva ett liv där jag mår bra just NU pga händelser, jobbiga som underbara, som framkallat skratt och gråt........hade inte allt detta hänt så hade jag noginte mått så bra som jag gör NU.

Jag hade gått och funderat, tänkt............ska livet vara så här för alltid ?? Vill jag ha det så här för alltid ??



Det kan bara JAG svara på och bara jag kan ändra på det.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Öhh, om du slutade tänka så inåt h-vete å bara gjorde kanske det skulle bli bra!:D

Tillåt dig själv att bara göra...speciellt allt som du mår bra av å fundera inte så mycket över vad andra ska säga!! Så länge du inte tänkt ha ihjäl nån förstås!

Kraaaaaam!

Wetterskog sa...

Hej söta Annelie! Så himla bra skrivet!!! Något som man verkligen tar till sig. Kram Camilla

anneli sa...

Godingar, tack för era kommentarer !!!

Anonym sa...

Väl valda ord! Man får sig en tankeställare, helt klart! Linda