torsdag 10 juni 2010

Att ta förgivet

Sluta aldrig att se varandra.

Efter ett tag blir man bekväm och "säker" och känner sig trygg i sitt förhållande.
Man tar inte hand om varandra som man gjorde i början, det blir rutiner och vardagen är där och någonstans på vägen så försvinner det där lilla extra.


Man slutar att se varandra.
Den andra personer bara finns där, varje dag och sitter vid frukostbordet varje dag, ligger på andra sidag sängen varje natt och man ser det knappt utan tar det för givet.

Tror man måste stanna upp, titta på den där personen som springer omkring där hemma och se att det var den personen man en gång var upp över öronen förälskad i.

Jag fixade det inte, det var för sent. Men allt sker av en mening och idag är jag glad för det.
Men jag har lärt mig nåt som jag tar med in i mitt nya förhållande.

Ska aldrig mer ta någon man älskar för givet................för plötsligt........en dag kan allt vara borta

Och det jag har nu vill jag inte förlora. 

<3

.Vissa kanske tycker att det är en skön känsla och visst, det finns charm i den gråa lite tråkiga vardagen oxå, men JAG behöver nog nåt litet extra ibland för att hålla kärleken vid liv.

Men alla är vi olika. Och tur är väl det.



Inga kommentarer: