måndag 28 juni 2010

Missnöjd

Vart kommer mitt dåliga självförtroende ifrån ?? Jag är så sjukt jävla trött på att hata mitt utseende.
Varför kan jag bara inte acceptera att jag ser ut som jag gör, eller varför gör jag inget åt det.
När jag för ett år sen började käka mina sk "lyckopiller" då började jag gå upp i vikt rejält, och snabbt gick det.
Var kanske lite naiv och trodde att jag skulle gå ner när jag slutade äta dom men näpp. Här händer det då inget.

Tror ingen kan förstå, och kanske ingen tar mig på allvar heller för den delen, men jag har aldrig varit nöjd.
Spelar ingen roll ( På RIKTIGT), det spelar ingen roll hur många gånger, hur ofta eller vilka som säger "Men du är så fin/snygg/söt/vacker" mm. För jag får höra sånt !!! Jag har fått höra sånt så sjukt mycket de sista två åren från gamla, unga, tjejer, killar, gubbar, tanter,...................!!


Så åter igen, någon bekräftelse från någon annan behöver jag inte, för jag har fattat att det finns folk som tycker att jag ser bra ut. MEN; Jag inväntar min egen bekräftelse.

Oftast när jag klagar på mig sälv och mitt yttre så är det kroppen det handlar om. Det andra har jag accepterat mer, för det finns inte så mycket att göra nåt åt. Och där kan jag som sagt vara ganska nöjd vissa dagar. 

Men jag blir frustrerad och arg på mig själv att jag tillåter mig att se ut som jag gör i kroppen.  

Inga kommentarer: