torsdag 24 juni 2010

En underbar dag med noll tålamod

Idag har det varit midsommar firande på dagis.
Jag och grabbarna gav en present till Bitte oxå för hon ska sluta som fröken där :(

Sen tog vi oss ner på stan. DÄr började mitt tålamod sättas på prov.
Skit varmt, svetten rann, kände mig som jordens svettigaste grisjävel, släpandes på vagn och cykel och två barn.
Väl nere på stan kollade vi runt handlade lite picknick inför våran utflykt till Ängelsberg.


Thomas gjorde oss sällskap.
Vi tog tåget dit, hade det super mysigt och super trevligt tillsammans alla fyra.
KOnstig men härlig känsla att gå två vuxna och två barn på platser där det tidigare bara varit jag och barnen.
Lite pirrigt på nåt vis.  
Svårt att förklara känslan. Men där gick vi som en liten familj. Sånt som jag tidigare tyckt varit så skumt att se andra nya fmailjer tillsammans. Att folk tagit sånt så "lätt" Nu var jag oxå där.
I den klubben liksom. "den moderna familjen" ;)

Resan hem kändes lite jobbig på nåt vis. Övertrötta klängig, gapiga barn i en ganska fullsatt tågvagn.
Fagersta norra närmade sig. AVstigningen gick inte riktigt som det var tänkt.
Dörren gick inte upp och barnvagnen kom inte förbi sätena så tåget åkte iväg.
*SUCK*
Så vi fick besöka VAD (en by utanför Fagersta) istället.
Thomas mamma kom och hämtade oss snäll som hon är.

På kvällen vart det Pizza/sallad och hamburgare för oss fyra på balkongen. MYYYYYS.

Inga kommentarer: