torsdag 16 oktober 2008

Dagarna går


Och det finns en tydlig känsla av att jag lever, den kallas smärta. Vore jag död skulle jag väl inte känna någonting. Så de finns ju nåt posivt, för vissa dagar vet jag inte om jag existerar.


Att inte få krama, pussa, gosa, skratta med, prata med, titta och ta på honom mer det gör bara så ont. I går kväll när vi skulle sova, så låg Ludde mellan oss men jag var tvungen att sträcka mig över och stryka hans hand. En liten beröring som gör ont i hela själen, samtidigt som det är så underbart. Att inte få säga PUSS PUSS jag älskar dig, när vi avslutar våra samtal över mobilen.

Det är inte rätt !!!! Det var inte så här det skulle bli. Det skulle ju vara VI. Alla säger det !! JAG säger det. Men det blir inte ofta som jag vill.


Och VEM kommer att vilja ha en tvåbarnsmamma med hängpattar och valkar på magen ??

Per kommer nog inte vara singel länge om jag får gissa.

Va jobbigt den dagen då han hitta en ny. Nån som han tycker är mycket bättre och snyggare, smartare. Men han kommer aldrig hitta någon som älskar honom som jag.

Men det kommer att bli tungt. En ny person som ska vara med och fira jul/påsk/semestrar/födelsedagar med mina barn. Skumt !
Konstigt att man på nåt vis bara minns allt som varit bra
Alltid x2

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag var karl skulle jag stöta på dig direkt!
Du är bland de vackraste människor jag någonsin mött, och har alltid sett dig som en bra förebild.
Anneli, du är en underbar kvinna.
Tänkte kanske komma till Fagersta i nästa vecka och ses gärna på en fika om du vill!
Puss och kram ifrån Lillsyrran..

Anonym sa...

GRÅTER! Du är en UNDERBAR kvinna, det kommer att gå bra för dig! Om du bara har hälften så stort hjärta som du ger sken av så kommer du att överleva. Det är genom lidandet man växer som människa, det har jag lärt genom egen erfarenhet och genom den kurs jag precis läser. Jag VET att det känns oerhört tungt just nu, men det blir långsamt bättre, och då kommer det att komma någon som vill finnas i ditt hjärta som ÄLSKAR dig för den DU är! Vet att du inte tror det nu, men du kommer att märka hur stark du är, urmodern i dig kommer att kräva att du ska överleva för dina barn och sedan kommer Anneli att så sakterliga komma fram och leva igen. Jag tror på dig! Kramar!

Anonym sa...

Han kommer aldrig, aldrig att hitta någon bättre än dig.. för du är den mest fantastiska människa jag någonsin stött på! Kramar om dig och hoppas att kramen kan ge dig lite styrka!

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit nu ikväll, skickade ett mess på facebook tidigare idag som du kanske sett? Nu vet jag "hur det ligger till"! :-(

Sitter här med tårar i ögonen och känner din smärta. Inte lika stark förstås, men jag kan förstå till viss del. Vi har själva varit väldigt nära det du går igenom.
Känner igen ditt illamående, hur illa man mår både fysiskt och psykiskt.
Hur orkar man ta hand om två barn då? Hur ska man vara en glad mamma?

Hoppas han inser vad han går miste om. Jag känner dig inte så väl. Men du är en så vacker människa, både till utseende, din utstrålning och alldeles säkert inombords.

Du verkar ha många goda vänner som stöttar dig.
Önskar dig all styrka du behöver för att gå igenom det här och komma ut starkare!!
*kramar*
//Melinda

Anonym sa...

Men gumman!! Jag ljög verkligen inte tidigare i dag!!!!

Å jag å Fredrik satt å "diskuterade" dig när vi kom hem! Å kom fram till att du är skitsnygg så jag får väl passa mig så inte Fredrik börjar springa på Ringvägen!;) Å så sa han att du är en sån som han alltid tyckte va så snygg när han gick i skolan!! Å det var du!!

Du är bäst! Du är så duktig med barnen å du har så fina barn! det kommer gå kanon å säg bara till så kan jag ge dig en kram om du blir alltför desperat!:)

Kram kram!

Anonym sa...

Du är VÄRLDENS BÄSTA Anneli, bara så du vet det (ja på delad plats med min farmor då) Kanske har vi glidit isär de senaste åren men jag har känt dej såååå länge att jag vet att det är sanningen :-)
Massa kramar