fredag 3 oktober 2008

Hur ska det gå ??

Snodde bild från Sara.E

Förbereder mig så mycket jag kan på den tunga period som jag har framför mig.
Herregud det gör sååå ont. Jag orkar inte ens gråta längre jag har bara så ont i bröstet hela tiden. Hur gör man med barnen, hur förbereder man dom ?? Ludde är så känslig och märker ju att nåt är fel. Hur, när berättar man ??
Ush, allt går så fort, det är väl bra på ett sätt men på ett vis vill jag bara hålla kvar i det här sista så länge det går. Därför känns varje lägenhet som man tittat på, det känns inte rätt. Men nu har det kommit upp en som jag mer eller mindre sagt Ja till. Den var en 3:a på bottenvåningen, inga trappor, granne med tvättstugan + ett yngre par som nyss fått barn, nya vitvaror, fina tapeter i alla rum utom ett, stor balkong med lekplats precis utanför, kaklat badrum (rosa men ändå). Enda kruxet (jag letar nog efter krux) är att det ligger på ett ställe som jag egentligen inte gillar, men jag får nog ingen bättre lägenhet än den. + att hyran låg på 3400 med el. Inte så dyrt.
Ush, nej jag vill inte det här.
Våran överenskommelse var att vi skulle vara ärliga mot varandra. Om vi ska klara av att gå igenom det här som händer som vänner så var ärligheten något vi skulle prioritera. Det blev visst inte så. Jag kan förstå på ett sätt men, vad kan man nu lita på ???
Mina älskade barn, vad skulle jag göra utan dom ??
Hjälp mig !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det är ganska viktigt att vara ärlig mot barnen å förklar avad som händer! Dom förstår så mycket mer än vad man tror!! Å förklara att det är nåågot mellan mamma å pappa å inte deras fel!! Det ska nog gå bra!!

*kraaam*

Anonym sa...

massa kramar!