söndag 26 oktober 2008

Tomt

Det är så tomt utan barnen. Jag och Ludde låg och kramade om varandra och hörde Hugos andetag från spjälsängen. Ush det är så tomt. Skönt på nåt vis också men mest jobbigt. Vill ju ha dom hos mig. Saknar dom så. Vill bara höra deras röster och få pussas och kramas. Läsa saga, sjunga och säga go natt. Sov nu i ro, vem kan segla, blinka lilla stjärna, bä bä vita lamm, nu i ro slumra in, jag hade en gång en båt, björnen sover, troll mors vagg visa. Dom sångerna och i den ordningen sjunger jag på kvällarna för barnen. Snyft. Saknar! Älskar er mina bästaste Ludde och Hugo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så många sånger!
Två som jag nog ens aldrig hört.
Vi sjunger också. Först Lilla Snigel (haha).
Daniela älskade den när hon var mindre. Sen Trollmors vaggvisa och I ett hus i skogens slut. Förut var sista låten Blinka Lilla Stjärna, men Daniela tröttnade på den. Men ibland vill hon höra den också.
Råkar man sjunga i fel ordning så blir det ramaskri!! ;-)
De är för söta de små liven!