torsdag 20 november 2008

En stolt storasyster


Min ruskigt vackra lillasyster är en av årets luciakandidater. Så himla fin. Så visste ni inte vem ni skulle lägga eran röst på så vet ni det nu.

Va stora dom blir fort. Blir lite tårögd faktiskt. DOm är inga små barn längre. Och i tisdags träffade jag min kloka underbara och också vackra så klart syster Lisa. Så härlig förståndig och vuxen. Hjälp !! Med tanke på att jag inte åldras så måste dom ju komma i fatt mig när som helst nu.

Mitt liv för övrigt rullar på. Vissa saker gör mig rädd, men det är inget jag mår dåligt av tvärtom.
För första gången på länge känner jag att jag lever. Ibland vill jag bara dra i bromsen i och stanna upp. Är rädd för att såra och att bli sårad på den här vägen. Känner mig som sagt rädd men på nåt underligt vis är det en bra känsla. Kan inte förklara.
Ja det är MITT LIV nu och jag lever det !!

Idag är det en del saker som ska göras. Får se om jag hinner med allt.

Kram på er alla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lika vacker som sib storasyster! Ni är så lika ialafall de systrar jag har sett! :-)

Unknown sa...

Jösses vad Ida å Lisa är lika!
Å det vackra går visst i arv ser jag!

Mammapetra sa...

OM jag röstar så skall jag såklart rösta på din syster, det LOVAR jag!