måndag 24 november 2008

Luddes värsta fiende



Här är redskapet som fruktas mest av allt i hela den här lilla familjen. Jag får förbereda mig mentalt i timmar ibland dagar innan jag ska visa upp den för Ludde och berätta för honom att det är dags att klippa naglarna på händer och fötter. Jag får gardera mig med skyddsvästar och diverse sköldar för att inte bli av med revben, knäcka ryggen, bryta näsan mm. Han är verkligen hel vild. Blir sååå arg. Och Hugo verkar tycka att det beteendet verkar intressant och hakar på när det är dags för hans tur. *suck* Jag skämtar alltså inte detta är blodigt allvar och wrestling på hög nivå. Och jävlar va stark han är Ludde, Hugo kan jag fortfarande ha lite kontroll över men inte store mannen inte.

"Du får inte klippa mina naglar mamma, för då slåss jag dig" Ja, va säger man. Respekt ??? Nopp !! Inte på den punkten heller.

Älskar mitt liv !!!!!!!

Inga kommentarer: