lördag 29 november 2008

Nu till resten av dagen

det var ingen lång stund dom tårarna höll i sig *S*
Nåväl, skönt var väl det. Och jag mår bra !!!

Har som sagt städat ur huset med hjälp av syster Lisa som så snällt ställde upp för systra si, men innan dess var det dags för att pynta inför julen.
Försökte på alla möjliga sätt få lite julkänsla i kropp och knopp och hjärta. Laddade hem julmusik, åt en pepparkaka, men utan effekt. Jag som älskar att julpynta och älskar julen på alla sätt och vis. men det gick bara inte. Men så plockade jag fram alla saker och barnen lekte jultomtar och skrek Ho ho ho ho ho här hemma. Och dom pysslade med prydnads grejjerna och till slut kom känslan smygandes igen. Inte fullt ut det kan jag inte påstå men den fanns där på nåt litet sätt.


SÅ nu har jag bytt ut mitt ljusa vardagsrum som jag gillade till en mörkare jul variant.

Men mest var det för att jag tycker att barnen ska ha det juligt. Dom kanske inte bryr sig ett dugg men jag hoppas det.


I morgon blir det julmarknad. Ska titta på vackra syster Ida som är luciakandidat, sen ska nog morfar ta med Ludde på hockey, vet inte om det är någon idé att dra med Hugo dit han är ju inte så mycket för det där att sitta still och så.
Har oxå beställt julklappar till barnen så nu är det fixat. Det känns bra !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket:)
Tänkte passa på att fråga,för du tar väl kort,har du kommit igång med det?
Vore kul att komma ner till dig & ta lite kort någon gång.
Det blev jätte fint med julpynt hemma hos dig,så mysigt!
Kram