måndag 19 oktober 2009

Låtar som betyder nåt

Pratade nyss med en vän på msn angående låtar som man lyssnar extra på och som dyker upp under speciella tillfällen i livet och som sätter sina spår, hjälper en genom tuffa tider, påverkar beslut och tankar mm

*Better in time- Leona Lewis
Den här låten får jag lite ont i magen av idag för jag spelade sönder den när jag mådde som absolut sämst för precis ett år sedan. Men den hjälpte mig och fick mig att tänka.
Since there's no more you and me It's time I let you go So I can be free And live my life how it should be No matter how hard it is I'll be fine without you Yes I will
Quickly I'm learning to love again
All I know is I'mma be ok
Thought I couldn't live without you It's gonna hurt when it heals too It'll all get better in time Even though I really love you I'm gonna smile cause I deserve to It'll all get better in time

*Moving On- Sarah Dawn Finer
Hela låten är så grym och mäktig
I can be who i wanna be, start living my life for me, I belive that finally I´m moving on
Nothing can break me down

*I will survive !!!
Alltså många kan tycka att den är fånig, gammal...men det här mina damer och ehrrar är girlpower när det är som bäst...eller va säger du snyggo ;)
I'm saving all my loving for someone who's loving me
But I spent so many nights thinking how you did me wrong I grew strong
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
you think I'd crumbleyou think I'd lay down and die
Oh no, not I
I will survive for as long as i know how to love I know I will stay alive I've got all my life to live I've got all my love to give and I'll survive I will survive

Sen några rader från Linda bengtzing-
Man mister en så står där tusen åter.
Jag kan klara mig själv
Och ångrar mig? hah, det kan du glömma
Jag överlever utan dig

Det här VAR mina överlevnads låtar. DOm hjälpte mig att känna nån typ av hopp och kraft när det var som jobbigast. Hur sjukt, töntigt och skumt den än kan låta.

Har ni några låtar som betyder mycket för er ???

2 kommentarer:

Marlene sa...

Ett tidigare skede i mitt och A äktenskap så visade sig det att han hade väldigt tight kontakt med en annan tjej som jag fick reda på via en mobilräkning och jag blev så ledsen och slängde mig in i bilen och då spelades "Light In Our Soul" med Elena Paparizou...Den texten får mig att gråta än idag och jag frågar mig: vad var det som gjorde att vi tappade bort varandra?
Lite av texten:
You promise me our love would last forever
You stand by me to make our dreams come true
And now you say we can carry on together
The chemistry is gone for me and you

Nu kommer tårarna igen :´(

Kram

Tanja sa...

P!NK "Don´t leave" eller vad den nu heter. Handlar om mig ibland ;)

Just nu snurrar hela den skivan mest hela tiden här hemma..

Kram Tanja