tisdag 27 oktober 2009

Tjejsnack TEMA: Fotografering

1. Framkallar du dina digitala foton?
Ibland framkallar jag några få bilder som jag sätter i ramar eller ger bort. Annars har det blivit fotoböcker

2. Står du helst framför eller bakom kameran?
Helst bakom, men det är ju kul att vara med på bild ibland själv oxå men då tar jag helst bilderna själv. Jag gillar att ha kontroll över sånt. Finns för många hemska bilder där ute som är tagna på mig av någon annan. ;)

3. Vad fotograferar du mest?
Mina barn och andras och bloggbilder

4. Vilka kamera-egenskaper är viktigast för dig?
Att det ska gå snabbt att ta bilden. Snabb auto fokus

5. Ett tillfälle då du önskar att du hade haft med dig kameran?
När jag var i Indonesien och såg en liten unge stå med en stor köttkniv...han såg ut som jävulen (på riktigt alltså) SKit läskig unge. Ser han framför mig fortfarande.

1 kommentar:

Lisa sa...

Kära syster! Jag måste fråga en sak, för jag vet attdu är lite mer expert ön jag och ämnet kom ju upp här sp det är perfekt! Jag funderar på att köpa en ny BRA kamera som tar bra bilder och ja, som är bra (vet ju inte riktigt vad som är bra). Sp jag tänkte att du kanske kunde hjälpa mig. Jag vill ha en kompakt, som inte är så fruktansvärt dyr! Vet du någon?

Älskar dig. Kram, Lisa